Witam na stronie!!


Strona Główna Historia Galeria

HISTORIA


Volkswagen Golf IVW Golf I pojawił się w sprzedaży wiosną 1974 roku. Volkswagen zerwał z tradycją modeli z silnikami montowanymi z tyłu i zaprojektował pojazd niezwykle, jak na owe czasy, nowoczesny. Był to hatchback z kompaktowym nadwoziem, posiadający przedni napęd, chłodzony wodą czterocylindrowy silnik montowany poprzecznie, zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona i sprężynami śrubowymi, oraz oś tylną z belką skrętną. Nowy model został powitany entuzjastycznie. Sylwetka hatchbacka okazała się bardziej praktyczna od popularnego "Garbusa" - dostępna była wersja czterodrzwiowa a pojazd był szybszy i bardziej bezpieczny. W roku 1976 przedstawiony został model GTI. W krótkim czasie stał się on samochodem kultowym a wokół całej rodziny Golfa wytworzył się klimat fascynacji. Nasiliło go jeszcze pojawienie się w tym samym roku modelu VW Golf Diesel - pierwszego małego samochodu osobowego z silnikiem wysokoprężnym. W ciągu pierwszych dziewięciu lat obecności na rynku VW Golf I wyprodukowany został w ilości 6.780.050 egzemplarzy.


Volkswagen Golf IISprzedaż VW Golfa II rozpoczęła się w sierpniu 1983 roku. Miał on szerszy, w porównaniu z VW Golfem I, rozstaw osi i większą przestrzeń bagażową, dzięki czemu zadowalał bardziej wybrednych użytkowników. Nowa oś tylna z wahaczem skrętnym ułatwiała prowadzenie pojazdu i zapewniała większy komfort jazdy. Oferta silników dla tego modelu obejmowała jednostki o pojemności od 1,3 l. do 1,8 l., w tym silnik diesla z turbodoładowaniem. Pozycję lidera zachował model GTI. Ofertę silników poszerzono później o mocniejszy silnik 118 kW (160 KM). Szczególnie mocną jednostkę napędową zamontowano w Golfie z napędem Syncro (na cztery koła) - 154 kW (210 KM). W ciągu ośmiu lat produkcji Golfa II z taśm montażowych zjechało aż 6.301.000 sztuk.





Volkswagen Golf IIIW sierpniu 1991 roku przyszła kolej na Volkswagena Golfa III. Owalne reflektory i zaokrąglona linia całkowicie zmieniły wygląd pojazdu. W specjalnych crash testach VW Golf III wypadł znakomicie a jeszcze lepsze wyniki osiągnął po dodaniu w sierpniu 1992 poduszek powietrznych dla kierowcy i siedzącego obok niego pasażera. Wśród bogatej oferty silników największe zainteresowanie wzbudzał Golf VR6, posiadający zamontowany poprzecznie silnik sześciocylindrowy o bardziej zwartej budowie. Zapoczątkował on nowy trend w klasie samochodów kompaktowych. Od 1993 roku można już było kupić VW Golfa III z napędem Syncro. Równocześnie przedstawiono nowy silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (DI). W sierpniu światło dzienne ujrzał VW Golf III Cabriolet, natomiast w miesiąc później pojawił się Golf Variant, czyli wersja kombi. VW Golf III produkowany był przez sześć lat. W tym czasie sprzedano 4.805.900 egzemplarzy tego samochodu.



Volkswagen Golf IVLatem 1997 roku odbyła się premiera najnowszej generacji VW Golfa IV. Samochód ten ma całkowicie ocynkowane nadwozie, na które firma daje 12-letnią gwarancję. Usztywniona, odporna na skręcanie struktura wewnętrzna pojazdu pozwoliła na "wysmuklenie" nadwozia i zmniejszenie szczelin w miejscach połączeń. Dla VW Golfa IV wybór jednostek napędowych jest również bardzo duży: od silnika czterocylindrowego poprzez silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem, do silników benzynowych V5 i V6 dla modeli sportowych. VW Golf IV dostępny jest także (od lipca 1998) z nowym napędem na cztery koła - 4 MOTION. Na początku roku 1998 wprowadzono kolejną wersję Cabrio, która posiada szereg cech zaadoptowanych z modelu Golf IV. Dla dopełnienia oferty różnych wersji nadwozia, w maju 1999 zaprezentowano nowy model kombi, o nazwie Golf IV Variant.




Volkswagen Golf VSierpień 2003 to premiera najnowszej wersji Volkswagena Golfa V. Produkcja została rozpoczęta w trzech miejscowościach: Wolfsburg, Mozela i Bruksela, wyprodukowano 130tyś sztuk w 2003 roku. W marcu 2004 roku zostaje wprowadzona unowocześniona jednostka TDI 90koni na pompowtryskiwaczach. Listopad 2004 to początek sprzedaży Golfa MK5 GTI, dopiero w styczniu 2006 roku zostaje on wprowadzony do sprzedaży w USA. W maju 2006 roku przedstawiona zostaja specjalna wersja na 30-lecie Golfa GTI.